لوبیا چیتی و خواص آن + یک دستور پخت خوشمزه برای درست کردن خوراک لوبیا

لوبیا چیتی و خواص آن + یک دستور پخت خوشمزه برای درست کردن خوراک لوبیا

لوبیا چیتی مانند دیگر حبوبات سرشار از مواد مغذی است که برای بهبود عملکرد سیستم‌های بدن و سلامت ما ضروری هستند. انواع ویتامین، مقدار زیادی اسید فولیک، پروتئین و فیبر از مواد مهمی هستند که با مصرف لوبیا چیتی در وعده‌های غذایی به بدن می‌رسند. این لوبیا به واسطه طعم عالی و خواصی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار است. احتمالاً میدانید که خوراک لوبیا چیتی یک جز اصلی از بشقاب پرطرفدار صبحانه انگلیسی است؛ و شاید به خاطر همین محبوبیت است که لوبیا چیتی قیمت بیشتری نسبت به دیگر لوبیاها دارد.

در این مقاله از دیجی فود قرار است ابتدا خواص این لوبیا را بررسی کنیم و بعد به سراغ یک طرز تهیه جذاب و رژیمی برای پخت این لوبیا برویم.

لوبیا چیتی - دیجی فود

  1. لوبیا چیتی می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشید. اگر با مشکلات هضم و سندروم روده مواجه هستید مصرف این ماده غذایی به شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین این ماده غذایی به دلیل داشتن فیبرهای نامحلول می‌تواند درمان‌کننده یبوست هم باشد.
  2. با اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم خود می‌توانید به عملکرد سیستم قلبی و عروقی خود کمک کنید. فیبر موجود در لوبیا چیتی علاوه بر اینکه به درمان یبوست و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند، می‌تواند در تنظیم سطح کلسترول و قند خون و در نهایت برای درمان بیماری‌های قلب و عروقی هم مفید باشد.
  3. از آنجایی که این ماده غذایی توانایی کنترل قند خون شما را دارد، می‌تواند انرژی را به کندی و به صورت پیوسته در طول روز در بدن آزاد کند. در نتیجه شما پس از مصرف یک یا دو واحد از آن در روز می‌توانید برای مدت طولانی سرحال و پرانرژی باشید.
  4. لوبیا چیتی منبع خوبی برای دریافت پتاسیم است، یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو سر و ابرو کاهش پتاسیم در بدن است. با مصرف درست و به اندازه از این نوع لوبیا می‌توانید در جهت سلامت مو خودتان قدمی بردارید. تأمین پتاسیم بدن با خوردن لوبیا چیتی می‌تواند ریزش موی شما را کم و حتی متوقف کند. مگر اینکه ریزش موهایتان علت دیگری داشته باشد.
  5. سلامت پوست هم اهمیت زیادی دارد. ویتامین ب بیشترین تأثیر را بر میزان سلامت پوست ما دارد. اگر پوست خشک و آسیب‌پذیری دارید احتمالاً ویتامین ب در بدن شما کم است. با مصرف این لوبیا می‌توانید این کمبود ویتامین ب را در بدنتان جبران کنید.لوبیا چیتی - دیجی فود
  6. احتمالاً میدانید که تکامل سیستم ایمنی جنین تا حدود زیادی مربوط به میزان اسید فولیکی است که مادر در زمان بارداری مصرف می‌کند. درست است که تمام زنان باردار باید در طول زمان بارداری خود از قرص آهن استفاده کنند اما با مصرف مواد غذایی طبیعی هم می‌توان سطح اسید فولیک بدن را بالا برد. لوبیا چیتی منبع بسیار خوبی برای دریافت آهن است. به همین دلیل مصرف این لوبیا در دوران بارداری و قاعدگی به خانم‌ها بسیار توصیه می‌شود.
  7. لوبیا چیتی به واسطه وجود ترکیباتی به نام مولیبدن این توانایی را دارد که سیستم عصبی را در بدن شما تقویت کند. در نتیجه تقویت سیستم عصبی و مواد مغذی دیگری که با مصرف این ماده غذایی به بدن شما می‌رسد احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون هم کاهش میابد.
  8. مصرف این ماده غذایی به افرادی که در حال کاهش وزن و لاغری هستند توصیه می‌شود. لوبیا چیتی به خاطر داشتن فیبر فراوان بدن شما را وادار به چربی سوز می‌کند.
  9. این ماده غذایی منبع بسیار عالی برای دریافت کربوهیدرات است. پس اگر احساس کمبود انرژی دارید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف این لوبیا به افزایش میزان انرژی بدن شما کمک زیادی می‌کند.
  10. لوبیا چیتی برای کودکان بسیار مفید است. پس حتماً آن را در برنامه غذایی آن‌ها بگنجانید. وجود مقادیر زیادی تیامین در لوبیا چیتی به تقویت حافظه در کودکان و حتی بزرگ‌سالان کمک می‌کند. در دوران مدرسه و تحصیل ضعف حافظه و در دوران بزرگ‌سالی ابتلا به آلزایمر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، تأثیرات لوبیا چیتی بر حافظه بسیار کارآمد است، کافی است آن را جدی بگیرید و به صورت منظم در برنامه غذایی‌تان مصرف کنید.

این ده فایده مهم‌ترین موارد از فواید این ماده غذایی بودند؛ اما این به معنای آن نیست که فوایدش به همین ده مورد ختم می‌شود. حالا که تا حدودی به خواص لوبیا چیتی آشنا شدید بد نیست یک دستور جذاب در طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی رژیمی را هم آموزش ببینید تا راحت‌تر بتوانید آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

مواد لازم:

برای درست کردن خوراک لوبیا رژیمی به یک پیمانه لوبیا چیتی، یک پیمانه جو، یک عدد پیاز، روغن و مقداری رب و ادویه احتیاج دارید. خوراک لوبیا با جو یک خوراک رژیمی و بسیار خوشمزه است که می‌تواند برای وعده صبحانه تهیه شود.

لوبیا چیتی - دیجی فود

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با جو

  • برای درست کردن این خوراک ابتدا لوبیاها را شسته و به مدت ۴ ساعت خیس کنید. در طول این مدت باید چند بار آب لوبیاها را عوض کنید.
  • جو را هم برای ۶ تا ۱۲ ساعت خیس کنید و آب جو را چندین بار در طول این مدت عوض کند.
  • لوبیا و جو را جداگانه بپزید.
  • پیاز را رنده درشت بزنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود.
  • رب، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.
  • لوبیا و جو نیم‌پز شده را با دو لیوان آب جوش به پیاز و رب اضافه کنید و اجازه دهید جوش بیاید.
  • بعد از جوش آمدن شعله را کم کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت ۲ الی ۳ ساعت آرام بپزد تا جا بیفتد.

اگر می‌خواهید خوراک لوبیا شما سریع‌تر آماده شود می‌توانید به جای لوبیا چیتی خام از کنسرو لوبیا آماده استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار وقت بگذارید و با کمک دستور طرز تهیه کنسرو لوبیا چیتی خانگی این کنسرو را برای استفاده‌های بعدی خودتان در خانه آماده کنید.

شما برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی از چه دستوری استفاده می‌کنید؟ اگر دستور پخت امتحان شده‌ای دارید که با دستور دیجی فود در بالا متفاوت است در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

Summary
لوبیا چیتی
Article Name
لوبیا چیتی
Description
لوبیا چیتی مانند دیگر حبوبات سرشار از مواد مغذی است که برای بهبود عملکرد سیستم‌های بدن و سلامت ما ضروری هستند. در این مقاله از دیجی فود قرار است ابتدا خواص این لوبیا را بررسی کنیم و بعد به سراغ یک طرز تهیه جذاب و رژیمی برای پخت لوبیا چیتی برویم.
Author
Publisher Name
دیجی فود


0 0 رای
رتبه دهی نوشته
مشترک شدن
مطلع شوید از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه ی نظرات