تجربه لاغری با رژیم میوه ، برای کاهش وزن چه میوه‌هایی بخوریم؟

تجربه لاغری با رژیم میوه ، برای کاهش وزن چه میوه‌هایی بخوریم؟

میوه غذا نیست اما به عنوان یک میان وعده، بسیار سالم و مقوی است و با وجود مقادیر فراوانی از انواع ویتامین‌ها، فیبر و سایر مواد مغذی می‌تواند به شما در روند یک رژیم غذایی سالم کمک کند. علاوه بر این میوه‌ها به طور کلی کم‌کالری هستند و در مقابل فیبر زیادی دارند که می‌تواند با سیر نگه‌داشتن شما در مدت زمان طولانی از هوس‌های غذایی جلوگیری کرده و به کاهش وزنتان کمک کند. به همین دلیل است که امروزه لاغری با رژیم میوه تا این اندازه محبوب شده است.

رژیم میوه ای یک رژیم سالم و خوشمزه است که نه تنها خطری برای شما ندارد بلکه با کاهش وزن بدن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم میوه اولین بار از کجا آمد!

در این مقاله از دیجی فود قصد داریم علاوه بر توضیحی اجمالی در مورد لاغری با رژیم میوه انواع میوه‌هایی که با کاهش وزن سریع در ارتباط هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

رژیم میوه ای - دیجی فود

رژیم میوه ای یا فروتاریانیسم چیست؟

ا چندی پیش فکر می‌کردند که میوه‌خواری و یا رژیم میوه تنها به معنای ترجیح غذایی یک فرد است و یا راهی سریع برای رسیدن به وزن ایده آل که معمولاً برای مدتی محدود توسط افراد مختلف دنبال می‌شود؛ اما در واقعیت رژیم میوه‌خواری یا فروتاریانیسم یک سبک غذایی مانند وگانیسم یا همان گیاهخواری مطلق است که در نقاط مختلفی از دنیا توسط گروه‌هایی به طور جدی و روتین دنبال می‌شود.

گیاه‌خواری انواع و اقسام مختلفی دارد. وگان‌های بدون گلوتن، گیاهخوار خام‌خوار، وگان با کربوهیدرات بالا، کم‌چرب، پرچرب و چیزهایی از این قبیل گروه‌های مختلف گیاه‌خواری را می‌سازند. در این میان رژیم میوه که به اشتباه از آن به عنوان یک رژیم کاهش وزن در مدت زمان محدود یاد می‌شود یکی از زیرمجموعه‌های شاخه خام‌گیاه‌خواری در جهان است.

در واقع در این سبک از رژیم غذایی شما میوه‌ها را به همان حالت طبیعی خود و به صورت خام مصرف می‌کنید. به طور کلی رژیم غذایی افرادی که تابع فروتاریانیسم هستند شامل تمام میوه‌های شیرین و میوه‌های دانه‌دار (مانند آووکادو، گوجه‌فرنگی، خیار و زیتون) و همچنین آجیل و دانه‌هاست. در این نوع رژیم غذایی هیچ غذای پخته شده و یا فراوری‌شده‌ای وجود ندارد. در این میان هستند افرادی که حتی سبزیجات یا نشاسته هم نمی‌خورند؛ به معنای واقعی کلمه فقط میوه!

رژیم میوه ای - دیجی فود

آیا فرضیه لاغری با میوه صحت دارد؟

با تحقیقات صورت گرفته بر روی یک جامعه آماری از میان افرادی که به رژیم میوه ای پایبند هستند این نتایج حاصل شد که مصرف میوه می‌تواند موجب کاهش و یا تثبیت وزن شود اما به هیچ عنوان نمی‌تواند موجب لاغری موضعی و یا کاهش وزن بسیار بالا شود. با این حساب باید تمام عنوان‌هایی که شما را به سمت رژیم لاغری با میوه آن‌هم تنها در ۷ روز دعوت می‌کنند را فراموش کنید. طبیعتاً مصرف مواد غذایی کم‌کالری با ارزش غذایی بالا در روند کاهش وزن تأثیرگذار است اما نمی‌توان نام معجزه بر آن گذاشت.

رژیم میوه با پرتقال

پرتقال یکی از آن میوه‌هایی است که معمولاً نامش را در رژیم میوه ای می‌بینیم. گنجاندن این میوه خوشمزه با چربی صفر و کالری بسیار پایین در رژیم غذایی می‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. پرتقال منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و با مقادیر فیبری که دارد حس گرسنگی را در شما کاهش می‌دهد.

برای بهره‌مند شدن از تمام خواص پرتقال بهتر است آن را به شکل میوه کامل مصرف کنید. چراکه با آب‌گیری و مصرف آب‌پرتقال به جای میوه کامل میزان فیبر را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهید.

رژیم میوه ای - دیجی فود

لاغری با مصرف سیب

سیب یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در رژیم میوه ای با آن روبرو هستید. مصرف منظم سیب در برنامه غذایی روزانه می‌تواند به روند کاهش وزن شما سرعت ببخشد و تا مدت طولانی از بروز اثرات گرسنگی جلوگیری کند. فیبر موجود در سیب از دیگر میوه‌ها بیشتر است و پرخوری را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که فیبر سیب از نوع فیبر پکتین یا همان فیبر محلول در آب است که با ایجاد حالت ژله‌ای در دستگاه گوارش به بهبود عملیات هضم و عملکرد این دستگاه کمک ویژه‌ای می‌کند.

جایگاه آووکادو در رژیم میوه ای

آووکادو یکی دیگر از آن میوه‌هایی است که در انواع رژیم‌های سالم خواری و لاغری جای می‌گیرد. مصرف این میوه به واسطه فیبر بالایی که دارد از بروز گرسنگی‌های خارج از وعده و هوس‌های غذایی جلوگیری می‌کند. از طرفی برخلاف دیگر میوه‌ها که فاقد اسید چرب هستند آووکادو بهترین منبع برای دریافت اسید چرب‌های مفید و غیراشباع است که عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشند.

علاوه بر این میوه آووکادو با کربوهیدرات پایین و چربی بالا مناسب کسانیست که قصد دارند با رژیم‌های غذایی کتوژنیک وزنشان را به میزان زیادی پایین بیاورند. چربی موجود در این میوه دیرهضم است و با بالا بردن تدریجی قند خون طول مدت سیری را افزایش می‌دهد.

رژیم میوه ای - دیجی فود

کیوی و لاغری با رژیم میوه ای

کیوی از دیگر گزینه‌های مناسب برای لاغری با رژیم میوه است. این میوه خوشمزه بهبوددهنده عملکرد دستگاه گوارش شماست و به واسطه آنزیمی به نام آتیینیدین هضم پروتئین‌های انباشته‌شده در بدن را تسهیل می‌کند. همچنین با بالا بردن سوخت‌وساز بدن در کاهش وزن شما نقش دارد.

لاغری موضعی با توت‌فرنگی

اما آخرین میوه ای که به طور مستقیم با لاغری و کاهش وزن ارتباط دارد چیزی نیست جز توت‌فرنگی. خوردن یک کاسه توت‌فرنگی با کالری کم و فیبر بسیار بالا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی انتخاب شده و علاوه بر اینکه شما را به مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، لاغر کند! خوردن این میوه از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری کرده در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

لاوه بر این فیبر موجود در توت‌فرنگی به طور مستقیم بر کاهش وزن شما تأثیرگذار است. اگر در حال تجربه کردن یک رژیم میوه ای هستید خوردن توت‌فرنگی را فراموش نکنید.

خوشحال می‌شویم شما هم تجربیات خودتان را در مورد رژیم‌های کاهش وزن و به خصوص لاغری با رژیم میوه با ما به اشتراک بگذارید.

Summary
رژیم میوه
Article Name
رژیم میوه
Description
رژیم میوه یک رژیم سالم است که نه تنها خطری برای شما ندارد بلکه با کاهش وزن بدن هم همراه است. البته کاهش وزن نه به معنایی معجزه! در این مقاله توضیحاتی را در مورد این رژیم غذایی متفاوت می‌خوانید.
Author
Publisher Name
دیجی فود


0 0 رای
رتبه دهی نوشته
مشترک شدن
مطلع شوید از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه ی نظرات