بهترین صبحانه برای لاغری ، ۵ توصیه و ۸ پیشنهاد از متخصصان تغذیه و سلامت

بهترین صبحانه برای لاغری ، ۵ توصیه و ۸ پیشنهاد از متخصصان تغذیه و سلامت

آدمها کلاً دو دسته‌اند. یکی آنهایی که اهل صبحانه هستند و دیگری آنهایی که میانه‌ی خوبی با صبحانه ندارند. اگر از دسته‌ی دوم هستید به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً صبحانه را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید تا همیشه سالم بمانید. چرا که بخش عمده‌ای از نیازمندی بدنتان برای داشتن یک روز پرانرژی با خوردن صبحانه سالم تامین می‌شود. اگر از دسته ی اول هستید، اما گاهی اوقات نگران کالری زیاد موجود در صبحانه می‌شوید، اصلاً نگران نباشید، می‌خواهیم به شما بهترین صبحانه برای لاغری را معرفی کنیم. متخصصان حوزه تغذیه و سلامت آزمایش‌ها و تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند و برخی مواد غذایی را به عنوان بهترین اجزای صبحانه نام برده‌اند. البته لاغر شدن با صبحانه صرفاً با خوردن مواد غذایی خاص اتفاق نمی‌افتد، تغییر رژیم غذایی و همچنین انجام ورزش به صورت روزانه نیز مکمل‌های یک صبحانه‌ی خوشمزه برای لاغری هستند.

بهترین صبحانه برای لاغری باید حاوی پروتئین باشد

اصلاً تعجب نکنید! مصرف پروتئین در وعده‌ی صبحانه جلوی گرسنگی شما را در طول روز می‌گیرد. پروتئین با تحریک ترشح یک هورمون به نام پپتید YY در بدن شما، باعث می‌شود در طول روز اشتهای کمتری برای خوردن غذاهای چرب و شیرین داشته باشید و رژیم غذایی سالم‌تری را برایتان مهیا می‌کند.

بهترین صبحانه برای لاغری - دیجی فود

غلات کامل بازیگر اصلی بهترین صبحانه برای لاغری

غلات کامل مقدار قابل توجهی فیبر و سبوس دارند که جدا از القای احساس سیری، ویتامین‌های گروه B را نیز برای سلامت بدن شما فراهم می‌کنند. غلات درواقع بخش اصلی هر غذای رژیمی هستند. ضمناً خوب است بدانید با عادت کردن به خوردن غلات در وعده‌ی صبحانه، پوست و موی شفاف و جوان خواهید داشت.

سوسیس و کالباس جایی در صبحانه رژیمی ندارند!

اگر به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستید، همیشه مراقب مواد غذایی که در آنها نیترات به کار رفته است باشید. سوسیس و کالباس پرمصرف‌ترین مواد غذایی حاوی نیترات هستند که برای سلامتی بسیار مضر است و می‌تواند موجب سرطان شود. گذشته از نیترات، سوسیس و کالباس همچنین به دلیل میزان بالای چربی، کالری زیادی دارند و منبع سدیم و نمک نیز هستند. از همین رو مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس نه تنها وعده‌ی صبحانه یتان را به یک غذای چاق کننده تبدیل می‌کنند، که در دراز مدت می‌توانند عوارضی همچون زخم معده و روده به همراه داشته باشند.

بهترین صبحانه برای لاغری - دیجی فود

قندهای ساده و شیرینی‌ها را محدود کنید!

اگر عادت دارید در وعده صبحانه فقط کیک یا شیرینی بخورید، همین الان در رژیم غذایی خود تجدیدنظر کنید. ورود حجم زیادی از قند ساده در ابتدای روز به بدن شما، باعث می‌شود یک‌باره سطح قند خونتان افزایش یابد. بدن نیز در واکنش به این اتفاق با بالابردن تولید انسولین سعی می‌کند خیلی زود سطح قند خون را پایین بیاورد، برای همین خیلی طول نخواهد کشید که باز احساس گرسنگی خواهید کرد.

بهترین صبحانه برای لاغری باید در زمان معینی خورده شود!

بله، درست خواندید! همه چیز فقط مواد غذایی که می‌خورید نیست. زمان خوردن شما نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. صبحانه منبع اصلی تامین انرژی برای فعالیت‌های روزانه است. پس باید آن را در ابتدای روز بخورید. محققان می‌گویند اگر می‌خواهید شکمتان آب شود، حداکثر یک ساعت بعد از بیداری صبحانه بخورید. موضوع دیگر، فاصله وعده‌ی صبحانه تا نهار است. هرگز نباید فاصله‌ی این دو وعده کمتر از پنج ساعت باشد.

صبحانه لاغرکننده باید شامل چه چیزهایی باشد؟

اگر می‌خواهید بهترین صبحانه برای لاغری را میل کنید، خوب است برخی مواد غذایی را در اجزای آن بگنجانید. این مواد چندان عجیب و غریب نیستند. برخی از آنها شاید همین الان هم جزو برنامه‌ی صبحانه‌ی شما باشند و برخی ممکن است با سفره‌ی شما غریبه باشند. اما نگران نباشد، هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست! از همین امروز شروع کنید و با خوردن یک صبحانه‌ سالم و البته ورزش و تحرک بیشتر چربی‌های شکم و پهلو را آب کنید.

چای سیاه نه، چای سبز آری!

چای سبز تاثیر بسیار زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد. همچنین چای سبز برای کسانی که بیماری‌های قلبی دارند و یا مستعد چنین بیماری‌هایی هستند بسیار مفید خواهد بود. شما همچنین می‌توانید با جایگزین کردن چای سبز به جای چای سیاه، الگوی مصرف قند و شیرینی را نیز در کنار چای صبحانه تغییر دهید و حجم آن را کم کنید.

بهترین صبحانه برای لاغری - دیجی فود

تخم مرغ بهترین انتخاب برای صبحانه رژیمی

تخم مرغ منبعی برای تامین پروتئین روزانه است. محققان معتقند مصرف روزانه یک تخم مرغ نه تنها به لاغر شدن کمک می‌کند که سلامتی را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. هر تخم مرغ حاوی شش ۶ گرم پروتئین است. تخقیقات نشان می‌دهد با جذب پروتئین تخم مرغ در وعده صبحانه، دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد و بیشتر وزن کم می‌کنید. زرده تخم مرغ نیز حاوی کلسترول، کلسیم، زاکسنتین و سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

کره بادام زمینی به جای کره صبحانه

کره گاوی که برای صبحانه مصرف می‌شود مقدار بسیار زیادی چربی و کالری دارد، و اگر به فکر لاغر شدن و کم کردن وزن هستید، اصلا انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. در عوض کره بادام زمینی که جزو غذاهای برتر رژیمی طبقه‌بندی می‌شود، بهترین صبحانه برای لاغری خواهد بود. کره بادام زمینی نه تنها چربی و کالری کمتری در مقایسه با کره صبحانه دارد، که حاوی مقداری پروتئین و فیبر نیز هست.

ماست، مکمل بهترین صبحانه برای لاغری

ماست نیز یکی دیگر از منابع پروتئین است که می‌تواند برای آب کردن چربی شکم و پهلو به وعده‌ی صبحانه‌ی شما اضافه شود. نتایج تحقیقاتی که اخیراً در ژورنال نیوانگلند چاپ شد نشان می‌دهد خوردن ماست در وعده‌ی صبحانه در کاهش حجم چربی بدن و افزایش حجم عضلات بسیار موثر است. شما می‌توانید برای داشتن یک صبحانه رژیمی از ماست یونانی یا ماست‌های کم چرب استفاده کنید.

بهترین صبحانه برای لاغری - دیجی فود

چند وعده پیشنهادی برای یک صبحانه رژیمی

  • ساندویچ مرغ و اسفناج: یک وعده‌ی خوشمزه، مهیج و متفاوت برای صبحانه لاغرکننده. پروتئین موجود در مرغ باعث می‌شود در طول روز احساس سیری کنید. فقط مراقب باشید موقع آماده کردن مرغ‌ها زیاد از روغن استفاده نکنید. اسفناج تازه نیز، به دلیل داشتن ویتامین و مواد آلی سلامتی بدنتان را تضمین خواهد کرد.
  • موز و کمی عسل: این صبحانه با طعم به یادماندنی‌اش وقت کمی هم از شما برای آماده کردن خواهد گرفت. موز را برش دهید روی قطعات کمی عسل بریزید و نوش جان کنید!
  • آووکادو، پنیر کم‌چرب و نان گندم: شاید عادت به خوردن آووکادو نداشته باشد، اما مطئن باشید بعد از بار اول تبدیل به یکی از اصلی‌ترین پایه‌های غذایی شما خواهد شد.
  • ترکیب رویایی تمشک و کینوا: تمشک منبع فیبر و کینوا منبع پروتئین است. این صبحانه خاص، جدا از ظاهر بسیار زیبایش، تاثیر چشمگیری بر کاهش وزن دارد.

چند پیشنهاد برای داشتن یک صبحانه لاغر کننده

مواد غذایی که می‌توانند سازنده‌ی بهترین صبحانه برای لاغری باشند، بسیارند. من اینجا برخی از آن‌ها را لیست می‌کنم. فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و وعده‌هایی مطابق با میل و ذائقه‌ی خودتان خلق کنید.

  • قهوه
  • گوجه
  • کیوی
  • بغور جو دوسر
  • دانه چیا
  • گریپ فروت
  • انواع توت‌ها
  • آجیل‌ها (به شرطی که در مصرف آنها زیاده روی نکنید!)
بهترین صبحانه برای لاغری - دیجی فود

حرف آخر درمورد صبحانه مناسب برای کاهش وزن

کاهش وزن و لاغر شدن، امری است که زمان زیادی می‌طلبد. توقع نداشته باشید که یک صبحانه رژیمی در کوتاه مدت شما را به وزن دلخواهتان برساند. مهمترین موضوع این است که عادات غذاییتان را تغییر دهید. در این مقاله صبحانه‌های لاغرکننده را به شما معرفی کردم. سعی کنید از تمام این مواد به صورت متنوع استفاده کنید و از تمرکز روی یک نوع صبحانه و زیاده‌روی در مصرف یک غذا بپرهیزید.

به یاد داشته باشید حتی بهترین صبحانه برای لاغری هم وزن شما را به حالت ایده‌آل نخواهد رساند. بلکه باید در دیگر وعده‌ها نیز رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و ورزش روزانه تبدیل به یکی از عادت‌هایتان شود. در این مسیر شاید خواندن مقاله بهترین صبحانه از نظر طب سنتی هم به شما کمک کند.

خیلی خوب می‌شود اگر شما هم از تجربه‌تان در مورد صبحانه رژیمی بگویید. شما فکر می‌کنید بهترین صبحانه برای لاغری چیست؟

Summary
بهترین صبحانه برای لاغری
Article Name
بهترین صبحانه برای لاغری
Description
بهترین صبحانه برای لاغری چیست؟ آیا می‌شود با خوردن غذاهای مناسب در وعده صبحانه لاغر شد؟ کارشناسان و متخصصن تغذیه پیشنهادهای خاصی برای شما دارند.
Author


0 0 رای
رتبه دهی نوشته
مشترک شدن
مطلع شوید از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه ی نظرات