خواص چای سبز + دستور ویژه تهیه این دمنوش شگفت‌انگیز

خواص چای سبز + دستور ویژه تهیه این دمنوش شگفت‌انگیز

حتماً تا به حال از خواص چای سبز و لاغری شنیده‌اید. ما هم قبلاً در مقاله مربوط به معرفی مواد غذایی چربی سوز چای سبز را برای لاغری به شما معرفی کردیم؛ اما آیا فواید چای سبز به همین یک مورد محدود می‌شود؟ موضوع این مقاله پرداختن به جواب این سؤال است که چای سبز چه خواص و چه مضراتی برای بدن ما دارد؟ با ما در ادامه این مطالب از دیجی فود همراه باشید تا شما را بیشتر با این نوشیدنی شگفت‌انگیز آشنا کنیم.

خواص چای سبز را می‌توان این‌گونه در قالب یک نیم‌خط معرفی کرد؛ “نوشیدن چای سبز راهی برای درمان بیماری‌ها، زیباتر شدن و خلاصی از شر چربی‌های اضافی است.” این چای علاوه بر اینکه نقش مؤثری در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد و به سلامت جسمانی شما کمک می‌کند، با مصرف در دوره‌های منظم باعث زیبایی پوست و تناسب‌اندام شما هم می‌شود.

خواص چای سبز - دیجی فود

چای سبز چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست چای سبز نوعی چای و نوشیدنی گرم است که از همان گیاه چای سیاه به دست می‌آید با این تفاوت که آن را به نحوی از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می‌آورند که کمترین میزان اکسایش در فرآیند تولید آن صورت گیرد.

این چای انواع مختلفی دارد که می‌توانید آن را از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. چای سبز ایرانی معمولاً تولید مزارع چای لاهیجان است و عطروطعم خوبی دارد. نوع ژاپنی این چای را با نام چای سبز ماچا می‌شناسند. این چای خواص متفاوتی نسبت به چای سبز ایرانی دارد و از نظر عطروطعم کاملاً متفاوت با چای سبز معمولی است.

خواص چای سبز برای بدن

خواص چای سبز در طب سنتی بی‌شمار است. پزشکان طب سنتی این چای را منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌دانند که از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند. از طرفی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان در این چای می‌تواند از پوست شما در برابر پیری محافظت کند. چای سبز برای پوست بسیار مفید است و باعث شادابی و سلامت سلول‌های پوستی شما می‌شود.

خواص چای سبز در محافظت از سیستم قلبی و عروقی هم بسیار موردتوجه است. این نوشیدنی با کاهش میزان کلسترول خون و افزایش میزان چربی خوب بدن باعث کارکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی شما می‌شود و از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند. پس با این وجود می‌توان چای سبز و فشارخون را هم به یکدیگر ربط داد. این نوشیدنی با بهبود عملکرد رگ‌ها و مراقبت از ساختار دیواره عروق از بروز فشارخون بالا در بدن محافظت می‌کند.

خواص چای سبز برای لاغری شکم و چربی سوزی هم غیرقابل‌انکار است. حداقل با مصرف مداوم این چای برای یک دوره یک‌ماهه می‌توانید تأثیر شگفت‌انگیزش را بر حذف چربی‌های اضافی و تناسب‌اندامتان ببینید. تنها نکته مهم برای لاغری با چای سبز داشتن برنامه منظم و تداوم در آن است.
علاوه بر این‌ها خواص چای سبز برای کلیه، دهان و دندان، پوست و مو، تقویت مفاصل و استخوان‌ها، پیشگیری از آلزایمر، کنترل قند خون، درمان سرماخوردگی و کاهش استرس و افسردگی هم بی‌شمار است.

خواص چای سبز - دیجی فود

مضرات چای سبز برای بدن

اگر چای سبز را در حد نرمال و در ساعات درستی از روز مصرف کنید برای شما ضرری به دنبال نخواهد داشت. البته در موارد خاصی برای مصرف این چای باید محتاط بود. برای مثال مصرف چای سبز در بارداری بهتر است با مشورت پزشک صورت گیرد. همچنین مصرف بیش‌ازحد چای سبز در شیردهی هم می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

چای سبز هم مانند چای سیاه دارای مقادیر بالایی از کافئین است پس نباید آن را قبل از خواب مصرف کرد چراکه ممکن است در ساعت خواب بدنتان اختلال ایجاد کند. همچنین مصرف این چای با غذا جذب مواد معدنی را کاهش می‌دهد پس حتماً آن را حداقل دو ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.

مصرف این چای برای افرادی با بیماری‌های عصبی شدید و افرادی با دردهای میگرنی ممنوع است. عده‌ای مدعی مضرات چای سبز برای کبد هستند؛ اما باید بگوییم اگر در مصرف این نوشیدنی زیاده‌روی نشود می‌توان خواص چای سبز را در بهبود بیماری‌های کبد مشاهده کرد. برای مثال این چای می‌تواند در درمان بیماری کبد چرب بسیار مؤثر باشد.

زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز در طول روز

اگر می‌خواهید از خواص چای سبز بهره‌مند شوید نباید آن را در ساعات ابتدایی روز و به صورت ناشتا میل کنید. بهترین زمان برای مصرف این چای دو ساعت قبل از وعده ناهار و شام و یا دو ساعت بعد از وعده‌های غذایی است. با این روش نه تنها به طور کامل از فواید این چای بهره‌مند می‌شوید بلکه در جذب مواد معدنی و ریتم خوابتان هم خللی ایجاد نمی‌شود.

خواص چای سبز - دیجی فود

نوشیدن چه میزان چای سبز برای لاغری در طول روز مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم نوشیدن مقادیر زیاد چای سبز در طول روز می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. شما با نوشیدن بیش‌ازحد این چای در طول روز نه تنها از خواص چای سبز بهره‌ای نمی‌برید بلکه بدنتان را با مشکلاتی نظیر تحریک‌پذیری پایانه‌های عصبی و اختلال در دفع آب و الکترولیت روبرو می‌کنید.

با نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان چای سبز در طول علاوه بر اینکه از خواص چای سبز برای پوست و مو، استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها و درمان بیماری‌ها بهره‌مند می‌شوید، بعد از یک ماه اثرات آن را در کالری سوزی و کاهش وزنتان هم می‌بینید.

طرز تهیه دمنوش چای سبز و نعناع

اگر می‌خواهید در طعم چای سبزتان تنوع ایجاد کنید یکی از بهترین ترکیب‌ها ترکیب آن با نعناع است. خواص چای سبز و نعناع زمانی که باهم ترکیب می‌شوند بیشتر از قبل بروز پیدا می‌کند. این دمنوش متفاوت در تسکین دردهای معده، بهبود عملکرد سیستم گوارش، رفع بوی بدن دهان، افزایش تمرکز، کاهش تب، تقویت سیستم ایمنی بدن و زیبایی پوست و مو بسیار مؤثر است.

برای درست کردن دمنوش چای سبز و نعناع ۳ قاشق چای‌خوری چای سبز را به همراه یک قاشق نعناع داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید آن را با یک قاشق عسل نوش جان کنید.

راستی شما برای بهره‌مند شدن از کدام خواص چای سبز آن را مصرف می‌کنید؟

Summary
خواص چای سبز
Article Name
خواص چای سبز
Description
خواص چای سبز را می‌توان این‌گونه در قالب یک نیم‌خط معرفی کرد؛ "نوشیدن چای سبز راهی برای درمان بیماری‌ها، زیباتر شدن و خلاصی از شر چربی‌های اضافی است." این چای علاوه بر اینکه نقش مؤثری در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد و به سلامت جسمانی شما کمک می‌کند، با مصرف در دوره‌های منظم باعث زیبایی پوست و تناسب‌اندام شما هم می‌شود.
Author
Publisher Name
دیجی فود


0 0 رای
رتبه دهی نوشته
مشترک شدن
مطلع شوید از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه ی نظرات